بازار اولیه تعریف شده

بازار اولیه تعریف شده

بازار اولیه جایی است که اوراق بهادار ایجاد می شود تا بتوان برای اولین بار به سرمایه گذاران فروخت.
مهمتر از همه، بازار اولیه اوراق بهادار جدیدی را در بورس منتشر می‌کند تا به شرکت‌ها، دولت‌ها و دیگران اجازه افزایش سرمایه بدهد.
اوراق بهادار منتشر شده از طریق بازار اولیه می تواند شامل سهام، اوراق قرضه شرکتی یا دولتی، اسکناس و اسکناس باشد.
آنهایی که اوراق بهادار منتشر می کنند می توانند آنها را بفروشند تا بدهی های موجود در ترازنامه خود را کاهش دهند.
همچنین، آنها می توانند ردپای فیزیکی یک شرکت را گسترش دهند، محصولات جدید توسعه دهند، یا سایر اهداف تجاری را تامین کنند.
در یک معامله بازار اولیه معمولی، سه بازیگر وجود دارد.
اول، شرکتی است که اوراق بهادار جدید را منتشر می کند. ثانیاً، سرمایه گذارانی هستند که آنها را خریداری می کنند.
در نهایت، یک بانک یا شرکت پذیره نویسی وجود دارد که بر عرضه نظارت و تسهیل می کند.
بانک یا شرکت پذیره نویس ارزش دقیق و قیمت فروش اوراق جدید را تعیین می کند.
هنگامی که یک شرکت یا دولت یک اوراق بهادار صادر کرد و تیم پذیره نویس ارزش آن را تعیین کرد، می توان آن را فروخت.
چهار راه برای سرمایه گذاران وجود دارد که می توانند اوراق بهادار را از طریق بازار اولیه خریداری کنند.
عرضه اولیه عمومی یا زمانی است که یک شرکت سهام را برای اولین بار در دسترس عموم قرار می دهد.
برای یک شرکت، در صورت وجود علاقه کافی از سوی سرمایه گذاران، می تواند راهی سریع برای افزایش سرمایه باشد.
با این حال، شرکت ها با ورود به بورس باید به مقررات وضع شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار پایبند باشند.برای سرمایه گذاران می توانند مخاطره آمیز باشند .
اگر شرکت عملکرد خوبی داشته باشد، سرمایه گذاران در صورت خرید سهام با قیمت پایین، می توانند بازدهی قابل قبولی را مشاهده کنند.
از سوی دیگر، شرکت‌هایی که زمانی خصوصی بودند ممکن است پس از ورود سهام به بازارهای آزاد با مشکل مواجه شوند.
اگر نتوانند شتاب را حفظ کنند، تقاضا برای سهام ممکن است کاهش یابد.
در نتیجه، در صورت کاهش قیمت سهام به زیر  سرمایه گذاران ممکن است ضرر کنند.
یک موضوع حقوق یا پیشنهاد حقوق، سهام جدیدی ایجاد می کند در حالی که دسترسی سرمایه گذاران را محدود می کند.
در این حالت، یک شرکت می تواند به سرمایه گذاران خاصی سهام جدید را با قیمتی مشخص ارائه دهد. به عنوان مثال، یک شرکت می تواند این مزیت را به کارکنان یا سهامداران فعلی خود تعمیم دهد.
سرمایه گذار می تواند از حقوق خود استفاده کند و سهام جدید را با آن قیمت خریداری کند، اما می تواند حقوق خود را به شخص دیگری بفروشد.
این شرکت پول جمع آوری می کند و سرمایه گذارانی که از حقوق خود استفاده می کنند دارایی های خود را گسترش می دهند.
با این حال، یک نقطه ضعف بالقوه این است که افزایش حجم سهم باعث کاهش ارزش می شود.
در یک مکان خصوصی ، شرکت‌ها گروه کوچکتری از سرمایه‌گذاران را که ممکن است نهادی یا فردی باشند، پیشنهاد می‌کنند.
به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است حقوق خرید انحصاری را به یک صندوق تامینی یا بانک سرمایه گذاری ارائه دهد.
آنها همچنین ممکن است با تعداد انگشت شماری از افراد دارای ارزش خالص بسیار بالا ارتباط برقرار کنند.
این با متفاوت است، زیرا برای عموم آزاد نیست.
مکان‌های خصوصی نسبت به یا مسائل حقوقی الزامات نظارتی کمتری دارند.
آن‌ها می‌توانند به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های مرحله اولیه کمک کنند تا رشد بودجه خود را بدون اینکه عمومی شوند حفظ کنند.
تخصیص ترجیحی مشابه مکان خصوصی است. همچنین به گروه منتخبی از سرمایه گذاران سهم ارائه می دهد.
سرمایه گذاران انتخاب شده لزوماً نیازی به سهامدار بودن یا ارتباطی با شرکت ندارند.
اما شرکت ها می توانند انتقال سهام به سرمایه گذاران دیگر را کنترل کنند.روی دیگر سکه بازار سرمایه، بازار ثانویه است.
بازار ثانویه جایی است که سهام موجود سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار پس از انتشار در بازار اولیه بین سرمایه گذاران معامله می شود.
این معاملات در بورسی مانند بورس نیویورک یا نزدک انجام می شود .هنگام خرید سهام در بازار اولیه، آنها مستقیماً از ناشر خریداری می شوند.
با بازار ثانویه، شرکت صادرکننده نقشی ندارد. این همان چیزی است که ممکن است به طور خودکار وقتی به معاملات سهام فکر می کنید فکر کنید.
پس از سرمایه گذاران می توانند سهام شرکت را در بورس خریداری یا بفروشند.به عنوان مثال، شما تصمیم می گیرید که می خواهید 100 سهم از شرکت را خریداری کنید.
شما وارد کارگزاری آنلاین خود می شوید و برای 100 سهم سفارش می دهید.
فروشنده ای که آن سهام را در اختیار دارد، زمانی که قیمت پیشنهادی و درخواستی یکسان شود، آنها را به شما می فروشد.
قیمت پیشنهادی قیمت هدف شما است که می خواهید برای سهام بپردازید.
قیمت درخواستی، قیمت هدف فروشنده برای فروش است.
اسپرد پیشنهاد و تقاضا تفاوت بین این دو عدد است برای شرکت ها، بازار اولیه سرمایه گذاری در بازار اولیه ممکن است کمتر از سرمایه گذاری در بازار ثانویه برای سرمایه گذار معمولی باشد.
در حالی که سرمایه گذاران فردی می توانند از طریق کارگزاری های آنلاینی که این گزینه را ارائه می دهند.
در یک شرکت سرمایه گذاری کنند، آنها باید ریسک های موجود را درک کنند.

نکات سرمایه گذاری

خود را صحبت با مشاور مالی در مورد سرمایه گذاری در یک یا گزینه دیگری در بازار اولیه در نظر بگیرید.
ابزار رایگان شما را با حداکثر سه مشاور مالی که در منطقه شما خدمت می‌کنند مطابقت می‌دهد، و می‌توانید .
بدون هیچ هزینه‌ای با مشاوران خود مصاحبه کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.
اگر آماده هستید مشاوری پیدا کنید که بتواند به شما در دستیابی به اهداف مالی شما کمک کند، همین حالا شروع کنید .
اگر در سطح بازار ثانویه سرمایه گذاری می کنید، انتخاب کارگزاری آنلاین مناسب برای نیازهای خود مهم است.
در حالی که بسیاری از کارگزاران اکنون تجارت بدون کمیسیون را ارائه می دهند، همه آنها شبیه به هم نیستند.
هنگام مقایسه کارگزاران، کارمزدها را بررسی کنید و سپس مواردی مانند انواع حساب هایی که می توانید باز کنید، حداقل ها و حداکثرهای معاملاتی و کاربر پسند بودن پلت فرم معاملاتی را در نظر بگیرید.
همچنین، طیف وسیعی از ابزارهای تحقیقاتی موجود و اینکه آیا کمک سرمایه گذاری حرفه ای در حالت آماده به کار در دسترس است را بررسی کنید.