
رشد اقتصاد دیجیتال
رشد اقتصاد دیجیتال
مروزه، مردم پول بیشتری را به صورت آنلاین خرج می کنند، که باعث شده است تمرکز کسب و کار به منابع دیجیتال درآمد و کانال های دیجیتال معطوف شود.
رشد اقتصاد دیجیتال باعث آشنایی بیشتر مردم با محصولات و خدمات دیجیتال شده است که شرکت ها را به دنبال مزیت های رقابتی جدید در فضای دیجیتال سوق داده است.
اما تجارت دیجیتال به چیزی بیش از فروش آنلاین تبدیل شده است.
طبق گفته “کسب و کارهای دیجیتالی بر اساس ترکیب منحصر به فرد منابع دیجیتال و فیزیکی، مزیت های رقابتی ایجاد می کنند.
آنها کارهایی را انجام می دهند که دیگران نمی توانند و به روش هایی که مزیت نسبی ایجاد می کند.
همچنین مشاهده کنید:بررسی اجمالی کسب و کار تجربه مشتری عناصر متداول یک تجارت دیجیتالنظرات متعددی در مورد تعریف دقیق کسب و کار دیجیتال از کارشناسان این صنعت وجود دارد.
گارتنر می گوید که کسب و کار دیجیتالی ایجاد زنجیره های ارزش جدید و فرصت های تجاری است که کسب و کارهای سنتی نمی توانند ارائه دهند.
مککینزی تأکید میکند که«دیجیتال را باید کمتر به عنوان یک چیز و بیشتر راهی برای انجام کارها دید».
اکثر مشاغل دیجیتال با یک یا هر دوی این نکات مطابقت دارند.
آنها بر ایجاد ارزش در مرزهای جدید برای تجارت اصلی خود تمرکز می کنند، یا از فناوری دیجیتال برای هدایت رشد، درآمد و عملکرد به روش هایی استفاده می کنند که با مدل های سنتی غیرممکن بود.
ممکن است برای شرکتها مفید باشد که عناصر رایج کسبوکار دیجیتال را بررسی کنند و آنها را با مدلهای کسبوکار خودشان مقایسه کنند.
اینها برخی از روندهایی هستند که دیجیتال را از فرآیندهای سنتی متمایز می کنند.
عناصر متداول یک تجارت دیجیتال از فناوری های موجود استفاده کنیدمفهوم را در آغوش بگیریدمدل های جدید کسب و کار را بررسی کنید.
-
از فناوری های موجود برای کاهش هزینه ها، جمع آوری داده ها و ارائه تجربه بهتر برای مشتری استفاده کنید.
-
کسبوکارهای دیجیتال بر مزیتهای رقابتی که فناوری برای آنها بهدست میآورد، تمرکز میکنند، چه کاهش هزینههای سربار یا ارائه ارزش جدید به مشتریانشان.
-
مفهوم تحول دیجیتال و تغییرات فرهنگی که نیاز دارد را بپذیرید.
-
پیادهسازی و مدیریت خدمات دیجیتال میتواند نیاز به بازسازی سازمانی داشته باشد، بهویژه زمانی که نقشهای جدید ایجاد میشود و فناوری اطلاعات ورودی بیشتری به تصمیمهای استراتژیک میدهد.
-
مدلهای کسبوکار جدیدی را کاوش کنید که تجربه مشتری را در مرکز استراتژی دیجیتال قرار میدهد . مردم اغلب مایلند برای یک تجربه مشتری استثنایی هزینه بیشتری بپردازند، که آن را به یک تمایز کلیدی در اقتصاد دیجیتال تبدیل می کند.
-
مدلهای کسبوکار که با این تمرکز بیش از حد بر رضایت مشتری هماهنگ هستند، در نهایت بر خدمات دیجیتال متمرکز خواهند شد، زیرا دیجیتال به طور فزایندهای تجربهای است که مردم ترجیح میدهند.