تقسیم بندی مشتریان در بانکداری چیست؟

تقسیم بندی مشتریان در بانکداری چیست؟

تقسیم بندی مشتری رویکرد تقسیم یک پایگاه مشتری بزرگ و متنوع به گروه های کوچکتر از مشتریان
مرتبط است که از طرق خاصی مشابه و مرتبط با بازاریابی محصولات و خدمات یک بانک هستند.
برخی از معیارهای اصلی تقسیم بندی عبارتند از عادات جغرافیایی، درآمد و هزینه.
از طریق تقسیم بندی مشتریان، بانک ها می توانند مشتریان خود را در سطح شخصی تری بشناسند
و محصولات و خدمات متناسب تری را به آنها ارائه دهند.
مزایای کسب و کار تقسیم بندی مشتریان در بانکداری چیست؟
تقسیم بندی مشتریان اغلب اولویت اصلی بازاریابی برای بانک ها است و دلیل خوبی هم دارد.
از آنجایی که راه حل های تقسیم بندی به بانک ها کمک می کند مشتریان را بر اساس رفتار گروه بندی
کنند، می توانند محصولات و خدمات متناسب تری ارائه دهند.
علاوه بر این، با درک بهتر ترجیحات مشتری، بازاریابان می توانند فرصت های متقابل و افزایش فروش
را به حداکثر برسانند و مشتریان را تشویق به کشف خدمات مرتبط کنند. روش های دیگری که تقسیم
بندی می تواند به بانک ها کمک کند:
  • در مورد نوع مناسب محتوای تبلیغاتی برای ارسال هر مشتری تصمیم بگیرید
  • کانال های بازاریابی مناسب را برای مخاطبان مناسب انتخاب کنید.
  • بخش های جدید و سودآور را شناسایی کنید و محصولات و خدمات نوآورانه را راه اندازی کنید.