اعتبار مصرف کننده

اعتبار مصرف کننده

قوانین اعتبار تبلیغاتی راهنمادر صورت تبلیغ اعتبار یا ترتیبات استخدامی، قوانینی وجود دارد که ممکن است مجبور باشید از آنها پیروی کنید.
این قوانین همه رسانه های مختلف را شامل می شود مانند چاپ، رادیو، تلویزیون، اینترنت، جستجوی تلفنی و پیام های متنی.
قوانین به گونه ای طراحی شده اند که اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان ایده دقیقی از نوع اعتبار یا استخدام پیشنهادی و هزینه آن دارند.

نکات کلیدی در تبلیغات اعتباری

همه تبلیغات اعتباری مصرف کننده باید برای مشتریان بالقوه به راحتی قابل درک باشد یعنی خوانا یا واضح و به زبان ساده.
اگر پیشنهادی وابسته به ارائه امنیت باشد، ماهیت آن باید مشخص شود.
اگر یک آگهی شامل نرخ بهره یا هر مبلغی مربوط به هزینه اعتبار باشد، یک نمونه معرف از پیشنهاد نیز باید درج شود.
این شامل زمانی است که یک تبلیغ به پیشنهاد 0٪ اعتبار اشاره دارد.
مثال باید معرف توافقاتی باشد که انتظار می رود از آگهی منتج شود و – در بیشتر موارد – باید شامل اطلاعات استاندارد زیر باشد:
  • نرخ بهره – قوانین نحوه ارائه آن به شرایط قرارداد اعتباری بستگی دارد
  • هر گونه کارمزد یا هزینه ای که در کل هزینه اعتبار گنجانده شده است.
  • مبلغ کل اعتبار  مبلغی که در اختیار وام گیرنده قرار می گیرد، بنابراین بدون احتساب هزینه های مالی
  • نرخ درصد سالانه نماینده  این باید حداقل 51٪ از کسب و کار مورد انتظار برای نتیجه تبلیغات را منعکس کند.
  • مدت قرارداد برای توافق نامه های پایان باز لازم نیست.
  • کل مبلغ قابل پرداخت برای توافقات پایان باز لازم نیست.
  • مقدار هر بازپرداخت اعتبار برای توافق نامه های پایان باز لازم نیست.
  • در صورت لزوم، قیمت به اضافه هرگونه سپرده ای که برای پرداخت پول نقد برای کالا یا خدمات لازم است.
این اطلاعات استاندارد باید واضح، مختصر و با هم ارائه شوند.
به عنوان مثال، با یک آگهی چاپی، اطلاعات را می توان در یک جعبه گروه بندی کرد و نباید در سراسر صفحه پراکنده شود.
به هر مورد از اطلاعات استاندارد باید به یک اندازه برجستگی داده شود، در حالی که از هر جزئیات دیگری در آگهی مربوط به هزینه اعتبار برجسته تر است.
برای مشاوره در مورد نحوه اعمال این قوانین برای تبلیغات از طریق اینترنت، پیام متنی، رادیو یا تلویزیون  راهنمای مقررات اعتبار مصرف کننده را دانلود کنید .
به یاد داشته باشید که اگر قرارداد اعتباری شما به بیمه حفاظت از پرداخت نیاز دارد، هزینه آن باید در  که مشخص می‌کنید منعکس شود.
عبارات محدود شده مقررات شامل فهرستی از عباراتی است که نمی‌توان آنها را در آگهی اعتباری گنجاند مگر اینکه شرایط خاصی رعایت شود.

تبلیغات مشمول قوانین سخت گیرانه تر هستند

اگر آگهی شما در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد، احتمالاً قوانین اضافی برای نمایش یک نماینده اعمال می‌شود:
  • هدف آن مصرف کنندگان با رتبه اعتباری پایین است.
  • آن را با سایر معاملات اعتباری یا ارائه دهندگان اعتبار مقایسه می کند.
  • هر انگیزه ای برای گرفتن اعتبار ارائه می دهد.