بازار سهام آنقدر که برای تازه واردان به نظر می رسد انتزاعی نیست.
بازیکنان از زبانی استفاده می کنند که در ابتدا ممکن است نامفهوم به نظر برسد.
اما بازار سهام چیزی نیست جز یک بازار، مانند بازار سبزیجات، که در آن تجار کالاهای خود را عرضه می کنند و
خرده فروشان برای مشتریان خود آنچه را که نیاز دارند خریداری می کنند.
بازار عمده فروشی بورس
بهترین روش مقایسه بورس با بازار عمده فروشی.
درست مانند بورس اوراق بهادار، مصرف کنندگان نهایی و فروشندگان به ندرت مستقیماً ملاقات می کنند.
تولیدکنندگان کالاهای خود را به عمده فروشان می فروشند، جایی که تاجران سبزیجات کالاهای خود را تهیه می کنند.
مصرف کنندگان نیز به نوبه خود سبزیجات را از تاجران خریداری می کنند.
خود صرافی نه معامله می کند و نه اپراتور بازار عمده فروشی در آنجا جایگاهی دارد.
بازار را سازماندهی می کند از قوانین مراقبت می کند زیرساخت هایی مانند سیستم معاملاتی و همچنین
خانه را فراهم می کندنظارت را انجام می دهدمکان بازار را تبلیغ می کند.
برای تجارت خود، صرافی به کمک بانک های معامله گر اوراق بهادار متکی است، شرکت کنندگان بازار به معنای محدودتر.
در مفهوم گسترده تر، اصطلاح “شرکت کننده بازار” شامل سرمایه گذاران، تحلیلگران، روزنامه نگاران و غیره نیز می شود.
تولیدکنندگان در بورس اوراق بهادار ناشران اوراق بهادار هستند، سهام و اوراق قرضه شرکت ها هستند، مشتقات بانک ها هستند.
در این میان، معاملات عمدتاً به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می شود.
معامله گران بورس دیگر در تماس مستقیم با یکدیگر نیستند، اما یک سیستم کامپیوتری خواسته های
خرید و فروش را مقایسه می کند.
فعالان بازار: معامله گران، سرمایه گذاران و شرکت ها
بازیکنان در بازار سرمایه گذاران هستند در مقایسه بازار عمده فروشی ما مصرف کنندگان نهایی، صادرکنندگان تولیدکنندگان و معامله گران.
گروه معامله گران شامل متخصصان کف بورس می شود که مانند متصدیان غرفه در بازار عمده فروشی
سفارشات خرید و فروش را با هم ترکیب می کنند و در نتیجه قیمت ها را تعیین می کنند.
در معاملات معامله گران بانکی این وظیفه را بر عهده می گیرند که مانند یک فروشنده سبزی پرنده
سفارشات مشتریان را در سیستم تجارت الکترونیکی ثبت می کنند.
چه به حساب خودشان، چه برای مشتریان و چه از طرف ناشران، به منظور افزایش قابلیت تجارت یک اوراق بهادار.
سرمایه گذاران و معامله گران
کاربران نهایی یک گروه بسیار ناهمگن هستند.
سرمایه گذاران نهادی بزرگی مانند خزانه داران شهرداری یا شرکت های بیمه، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و مدیران دارایی وجود دارند.
اما همچنین سرمایه گذاران خصوصی با اهداف دارایی بسیار بلندمدت و سهام کمی در پرتفوی خود، پس
انداز کنندگان سهام، و همچنین معامله گران بسیار فعال با استراتژی های سفته بازی وجود دارند.
سرمایه گذاران دسترسی مستقیم به سیستم معاملاتی ندارند.
در بورس اوراق بهادار فرانکفورت، دسترسی به محل معاملات و در نتیجه معاملات مستقیم همیشه فقط برای شرکت کنندگان با پذیرش در معاملات امکان پذیر بوده است.
امروزه دیگر هیچ معامله کفی در محل وجود ندارد. سرمایهگذاران سفارشهای خود را از طریق یک بانک
متولی یا در مورد برخی از سرمایهگذاران حرفهای، از طریق میز معاملات مؤسسه خود چه در یا بورس فرانکفورت، انجام میدهند.
با این حال، به عنوان مثال، کارگزاران آنلاین، سفارش در اینترنت را از طریق ماسک های سفارش ارائه می دهند.
که به قدری سریع هستند که به سختی با دسترسی مستقیم به سیستم معاملاتی تفاوت دارند.درست مانند سرمایه گذاران، شرکت ها را نمی توان در زمین پیدا کرد.
در آنجا «فقط» سهام شرکت ها معامله می شود. با این وجود، برای بسیاری از ناشران، فهرست شدن در بورس فرانکفورت نقطه برجسته ای فراموش نشدنی در تاریخ این شرکت است.
جو بورس در اولین تثبیت قیمت در معاملات کفی تحت حمایت کارگزاری بی نظیر است.
این تجربه را می توان به صورت زنده در اینترنت در طول در پلت فرم معاملات الکترونیک دنبال کرد.
فرصت های زیادی را برای شرکت هایی که به دنبال سرمایه هستند باز می کند.
به عنوان یک قاعده، شرکت های بورسی نه تنها سریعتر رشد می کنند، بلکه به نوسانات اقتصادی نیز واکنش پایدارتری نشان می دهند.
به طور کلی، زمانی منطقی به نظر می رسد که شرکت ها را بر پایه سهام گسترده تر قرار دهید.
برخلاف سرمایه بدهی، سرمایه برای مدت نامحدودی در دسترس است و انعطاف شرکت را افزایش می دهد.
در بلندمدت، میتوان از آن برای پروژههای استراتژیک استفاده کرد.
بهعنوان مثال برای قرار دادن شرکت در رقابت بینالمللی، دنبال کردن مداوم استراتژیهای رشد، افزایش آگاهی در بازار و سرمایهگذاران، و ارتقای جذابیت آن به عنوان یک کارفرما.
جانشینی شرکت همچنین می تواند از طریق تنظیم شود: تبدیل به یک شرکت سهامی و بعدی ارزش
شرکت را شفاف می کند و جداسازی مالکیت و مدیریت را تسهیل می کند.
در بورس فرانکفورت همه این فرصت ها را برای شرکت ها باز نگه می دارد.اینکه آیا یک موفق است نه تنها به خود شرکت، بلکه به محیط بازار نیز بستگی دارد.
در حال حاضر ارزش گذاری در بورس چیست، یعنی قیمت ها کجاست کدام بخش ها مورد توجه ویژه قرار می گیرندمدهای خاصی نیز در بازار بورس وجود دارد.
اگر امروز همه هنوز در مورد انرژی خورشیدی صحبت می کنند، فناوری نانو می تواند عزیزترین فصل فردا
باشد. نقدینگی سرمایه گذاران چقدر است صنعت این را “پنجره باز فرصت برای می نامد.
حاکمیت شرکتی رفتار خوب شرکت های بورسی
سرمایه گذاری نیاز به اعتماد دارد در مدل های تجاری، محصولات، بازارها و بالاتر از همه در مدیریت یک شرکت.
موارد عمده تقلب جهانی در تاریخ بازارهای مالی بسیاری از سرمایه گذاران خصوصی را مشکوک کرده و به علاقه آنها به سرمایه گذاری در سهام آسیب وارد کرده است.
این یکی از دلایل تقاضا برای قوانین واضح آداب معاشرت شرکتی است.
جهت گیری فزاینده بین المللی شرکت ها و سرمایه گذاران آنها عامل دیگری است.
جهانی شدن نیازمند قوانین یکسانی است تا بتوان شرکت ها و بازارهای آنها را بهتر مقایسه کرد.
اصطلاح حاکمیت شرکتی که میتوان آن را مدیریت شرکتی ترجمه کرد، چارچوب نظارتی برای مدیریت و نظارت بر شرکتها را توصیف میکند.
مهمتر از همه بحث توزیع قانونی و واقعی وظایف بین هیئت نظارت، هیئت مدیره و مالکان و نیز سیستم های پاداش و تشویق این نهادها است.
با اهمیت روزافزون معیارهای پایداری در تصمیم گیری های سرمایه گذاری، حکمرانی بار دیگر بیشتر در کانون توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد.
رفتار خوب شرکتی یکی از سه رکن علاوه بر محیط زیست و مسئولیت اجتماعی مدیریت پایدار است.