بانکداری به عنوان یک پلتفرم چیست؟

بانکداری به عنوان یک پلتفرم چیست؟
در بانکداری به عنوان یک پلتفرم، شرکت‌های فناوری نرم‌افزار و خدمات، برنامه‌های کاربردی، ابزارهای
توسعه، میان‌افزار، سیستم‌های عامل، مجازی‌سازی، سرورها، ذخیره‌سازی و شبکه‌سازی را در اختیار بانک‌ها
و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مالی قرار می‌دهند.
سپس می توان از این پلت فرم برای ارائه راه حل ها، خدمات و تجربیات سفارشی به مشتریان استفاده کرد.
مزایای تجاری بانکداری به عنوان یک پلتفرم چیست؟
با بانکداری به عنوان یک پلتفرم، بانک ها/ ارائه دهندگان خدمات مالی می توانند بر قابلیت های اصلی
خود تمرکز کنند – ارائه محصولات، خدمات و تجربیات در حالی که از تخصص، عملکرد، زیرساخت، پلت فرم
و مقیاس ارائه دهندگان نرم افزار استفاده می کنند.
این منجر به کاهش زمان توسعه، هزینه و دیدگاه یکپارچه مشتری با استفاده از یک پلت فرم مشترک
در اکثر محصولات و خدمات می شود.
فناوری اطلاعات شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین امروزه مفهوم بانکداری باز  به‌عنوان
یکی از روندهای محبوب در بانک‌ها، فرصتی جهت رشد و کاهش هزینه‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهد.
از این رو بانک‌های پیشرو در راستای همگام‌شدن با نوآوران دیجیتالی، در حال تلاش برای سازمان‌دهی
متفاوت کسب‌وکار خود و ایجاد قابلیت‌های جدید هم از نگاه کسب‌وکاری و هم از نگاه فناوری هستند.
آنها در حال حاضر بانکداری باز را بخش مهمی از اکوسیستم نوآوری باز دانسته و آن را فرصتی برای به
دست آوردن درآمد و به‌کارگیری گسترده ایده‌های نوآورانه می‌دانند.
آنها در حال بازنگری مدل‌های عملیاتی خود و سرمایه‌گذاری در معماری فناوری باز هستند.
آنها می‌دانند که می‌توانند از طریق بانکداری باز هم به‌طور مستقیم و با اخذ کارمزد و هم به‌طور
غیرمستقیم یعنی با استفاده از خلق ایده‌های نوآورانه و خلاقانه و افزایش مشتری و کاهش هزینه‌ها،
درآمد کسب کنند.
این بانک‌ها همچنین شروع به بازنگری در نیازهای مدیریت داده کرده و به‌دنبال یافتن راه‌های جدید
همکاری با شرکای اکوسیستم خود هستند.