خدمات بانکداری خرد چیست

خدمات بانکداری خرد چیست

بانکداری خرد به این معنی است که خدمات و محصولات اساسی بانک فقط در دسترس مشتریان فردی است.
تمرکز اصلی بانکداری خرد بر کمک به افراد و مشاغل کوچک آنها است تا شرکت های بزرگ.
بانکداری خرد در دهه 1920 شروع شد، اما موفقیت آمیز نبود زیرا در آن زمان بانک ها تحت حمایت قوانین و مقررات نبودند.
مشکل بزرگی در بازار سهام ایجاد کرد که باعث شد سرمایه گذاران پول خود را از دست بدهند.
سرمایه‌گذاران نمی‌دانستند که پس‌اندازشان به‌عنوان سرمایه‌گذاری توسط بانک مورد استفاده قرار
می‌گیرد و زمانی که اوضاع خراب می‌شد، راهی برای پس گرفتن پولشان وجود نداشت.
10 سال رکود بزرگ به دلیل سقوط بازار سهام، سقوط معاملات جهانی و اقدامات غفلت‌آمیز بانک‌ها اتفاق افتاد. فرانکلین دی.
این راحتی را فراهم می کند که پول آنها به خوبی توسط قانون محافظت می شود و تضمین ایمنی دارد.
بانک‌های خرده‌فروشی برای همه مهم هستند زیرا زندگی را در مورد مدیریت پول و دارایی آسان‌تر می‌کنند.
یک بانک خرده فروشی به شخص اجازه می دهد تا پول خود را بدون ترس از دست دادن باز کند و پس انداز
کند. پرداخت بدهی ها یا سایر تراکنش ها نیز به دلیل کارت های اعتباری و بدهی ارائه شده توسط بانک ها راحت تر است.
کارت های اعتباری ارائه شده توسط این بانک ها نیز عامل مهمی در درخواست وام مسکن، خودرو و وام های شخصی است.
مزایای استفاده از بانک خرده فروشی در زیر ذکر شده است:
  • حساب های امن و ایمن: بانک ها تحت حمایت شرکت بیمه سپرده فدرال (در ایالات متحده) و طرح جبران خدمات مالی (در بریتانیا که ایمنی حساب ها را تضمین می کند) هستند.
  • وام : بانک‌های خرده‌فروشی درخواست‌های وام را می‌پذیرند، چه وام‌های شخصی یا دارایی.
  • کارت ها: به مشتریان یک کارت نقدی و کارت اعتباری ارائه می شود تا بدون مراجعه به بانک فیزیکی، تراکنش راحت تری به مشتریان ارائه شود و به پس انداز خود دسترسی داشته باشند.
  • امتیازات اعتباری خوب: با استفاده از کارت اعتباری، مشتریان می توانند از آن برای ایجاد امتیاز اعتباری خوب برای درخواست وام در آینده استفاده کنند.
  • سرمایه گذاری: گواهی سپرده در اختیار دارنده حساب است تا پول خود را برای مدت معینی با نرخ های افزایش یافته نگه دارد.
  • شفاف: حساب‌های بانکی را می‌توان به راحتی کنترل کرد زیرا با استفاده از بانکداری آنلاین یا دفترچه‌های عابر بانکی که حاوی واریز و برداشت پول کاربر است، برای مشتری شفاف است.

 

بانکداری خرد چیست؟

بانک خرده فروشی نوعی بانک است که نیازهای بانکی اولیه افراد را تامین می کند.
شرکت‌های بزرگ، شرکت‌ها یا معاملات پیچیده را سرگرم نمی‌کند.
کمک های مالی آنها فقط برای افراد مجرد یا خانواده ها طراحی شده است.
این بانک ها نیز محدود به شعب فیزیکی نیستند، بلکه بانکداری آنلاین را از طریق وب سایت و برنامه های خود ارائه می دهند.
همانطور که آقای جیم ماروس گفته است، “موسسات مالی باید بتوانند یک پلتفرم دیجیتالی یکپارچه و یکپارچه را ارائه دهند که بسیار فراتر از یک پیشنهاد بانکی کوچک آنلاین است.”
با استفاده از این پلتفرم‌هایی که در خانه‌های خود در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، دسترسی به پس‌اندازشان و لذت بردن از تراکنش‌های راحت‌تر راحت‌تر خواهد بود.
کارکرد اصلی بانک‌های خرد ارائه کمک‌های اساسی از طریق مدیریت پول و دارایی مشتریان و دادن وام‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا انتخاب‌های مالی خود را برآورده کنند.

تاریخچه بانکداری خرد چیست؟

در دهه 1920، بانکداری خرد قبلاً تأسیس شده بود.
در حال حاضر خدمات خود را به مردم ارائه می دهد، اما چیزی که کمبود دارد امنیت است.
بانک‌های خرد در آن زمان‌ها نظارتی ندارند، که بد است زیرا پول مشتریان تضمین نمی‌شود.
بانک ها نیز بدون اطلاع مشتری از پول مشتریان برای سرمایه گذاری برای منافع خود استفاده می کردند.
به همین دلیل وقتی بورس مشکلی ایجاد کرد که بانک پول همه را از دست داد، نتوانستند آن را پس دهند.
برای حل مشکل، شرکت بیمه سپرده فدرال ساخته شد تا مطمئن شود که پول سپرده گذاران امن و محافظت می شود.
همچنین به بانک ها در تنظیم صنعت بانکداری کمک خواهد کرد.

بانکداری خرد چگونه کار می کند؟

بانکداری خرده فروشی با ارائه خدمات و محصولات به مشتریان هدف خود، افراد تک تک مردم، کار می کند.
خدمات و محصولات آنها شامل حساب های بانکی، گواهی سپرده، کارت های اعتباری، صندوق امانات، وام های شخصی، مسکن و حمل و نقل است.
زمانی که کاربر تصمیم می گیرد سرمایه گذاری مانند گواهی سپرده را دریافت کند، سود بیشتری نسبت به پس انداز عادی خود می پردازد.
بانک‌های خرده‌فروشی پول سپرده‌گذاران را وام می‌دهند، وام‌گیرندگان آن را در طول زمان، علاوه بر بهره، پس می‌دهند.
به این ترتیب بانک می تواند سود کسب کند.

انواع بانکداری خرد چیست؟

سه نوع اصلی از بانک های خرد وجود دارد که عبارتند از: بانک های تجاری، اتحادیه های اعتباری، و انجمن های پس انداز و وام.
این موسسات همان خدمات خرده فروشی را به مشتریان خود ارائه می دهند.
که عبارت است از افتتاح حساب پس انداز و چک کردن، وام مسکن بر روی وام های انتخابی آنها و کارت های بانکی.
در زیر سه نوع بانکداری خرد آورده شده است:
  • بانک های تجاری: بانک های تجاری طیف وسیعی از خدمات بانکی را به افراد و حتی به مشاغل و
  • شرکت های بزرگ ارائه می دهند. با این حال، بانک های تجاری به عنوان یک بانک خرد در نظر گرفته
  • می شوند، زیرا خدمات مشابهی را به مشتریان خود ارائه می دهند.
  • اتحادیه اعتباری: اتحادیه های اعتباری در مقایسه با بانک های تجاری مؤسسه ای کوچکتر و غیر انتفاعی هستند.
  • توسط سهامدارانی اداره می شود که پول خود را برای ارائه خدمات به اعضای خود تجمیع می کنند.
  • اعضا به حساب های پس انداز خود و سایر خدمات مانند کارت های اعتباری و نقدی دسترسی خواهند داشت و می توانند وام دریافت کنند.
  • انجمن های پس انداز و قرض الحسنه: تنها تفاوت انجمن های پس انداز و قرض الحسنه در مقایسه با بانک های تجاری و اتحادیه های اعتباری، تمرکز آن بر وام مسکن است.
  • این شرکت در زمینه رهن مسکن و املاک برای مشتریان خود تخصص دارد، اما آنها همچنان بانکداری اولیه را به مشتریان خود ارائه می دهند.

خدمات بانکداری خرد چیست؟

خدمات زیادی وجود دارد که یک بانک خرده فروشی ارائه می دهد.
این خدمات به عنوان راهنمای آنها در مورد خدمات و محصولات مورد نیاز مشتری عمل می کند.
ملزومات اولیه بانکی را می توان در یک بانک خرده فروشی یافت. سه خدمات اصلی که آنها ارائه می دهند عبارتند از سپرده گذاری و بررسی وجوه، وام مسکن و کارت.
اینها به مشتریان خود مزایای استفاده از بانک، صندوق مطمئن و توانایی بهبود وضعیت زندگی خود را می دهد.
در زیر سه سرویس اصلی و تعاریف آن ذکر شده است:
  • حساب‌های پس‌انداز و جاری: حساب‌های پس‌انداز و جاری به این معناست که وقتی کاربر تصمیم به افتتاح حساب در یک بانک خرده‌فروشی می‌گیرد، به وجوه خود دسترسی خواهد داشت.
  • آنها همچنین می توانند به راحتی از طریق اپلیکیشن های آنلاین و بانکی به این حساب ها دسترسی داشته باشند.
  • پس انداز کاربر همچنین نرخ بهره را برای اجازه دادن به بانک برای استقراض پول خود دریافت می کند.
  • وام مسکن: وام مسکن و وام های شخصی خدمات بسیار خوبی برای بانک است. اگر از بانک کمک بخواهند می توانند از مشتری ارزشمند خود حمایت مالی کنند.
  • این یک مزیت بزرگ است زیرا کاربران می توانند از این پول برای ارتقاء خانه یا خرید اتومبیل استفاده کنند.
  • کارت های اعتباری و نقدی: دریافت کارت از بانک کمک زیادی به کاربران می کند.
  • کارت‌های اعتباری به کاربران کمک می‌کنند تا با خرید اقلام مختلف بدون نقد و وام گرفتن از بانک، امتیازات اعتباری ایجاد کنند.
  • هنگامی که کاربران از کارت های اعتباری به نفع خود استفاده می کنند، قطعاً هنگام درخواست وام به آنها کمک می کند.
  • از سوی دیگر، کارت‌های نقدی به مشتریان این امکان را می‌دهند که با استفاده از ماشین‌های خودکار در اطراف منطقه خود، از حساب پس‌انداز خود برداشت کنند.

نرخ سود بانک خرد چقدر است؟

نرخ بهره یک بانک خرد با نوع مشتری که پول را به آن وام می دهد متفاوت است.
تعریف نرخ بهره عبارت است از نرخ بانک برای وام دادن پول برای وام، پس انداز کسب شده در حساب بانکی مشتری و نرخ درصد سالانه آن.
برخی از وام گیرندگان زمانی که امتیازات اعتباری آنها پایین باشد، هزینه بیشتری دریافت می کنند
امتیازات اعتباری پایین نشان می دهد که کاربران دارای مانده های پرداخت نشده زیادی به بانک هستند.
امتیازهای اعتباری بالا به دلیل نرخ بهره پایین، به کاربر مزیتی در دریافت وام می دهد.

بهترین جایگزین برای بانکداری خرد چیست؟

بهترین جایگزین برای بانکداری خرده فروشی آنلاین و نئوبانک است.
بانکداری آنلاین و نئوبانک ها همان خدمات را بدون شعبه فیزیکی ارائه می دهند.
کاربران می توانند فقط با ثبت نام آنلاین یک حساب باز کنند. برنامه های آنلاین آنها نیاز به بانکی را که کاربر به آن نیاز دارد را فراهم می کند.
پس انداز و معاملات را می توان نظارت و ایمن کرد.
تبادل ارز خارجی نیز موجود است. و فقط با استفاده از یک برنامه آنلاین، کاربران می توانند برای دریافت وام بدون وثیقه اقدام کنند.

مزایای بانکداری خرد چیست؟

بانکداری خرد مزایای زیادی دارد.
بانک های خرد دارای وجوه ثابتی برای وام دادن به مشتریان خود هستند.
نرخ‌های بهره نیز حساس هستند که بسته به نرخ‌های آن به مرور زمان تغییر خواهند کرد.
کاهش هزینه وجوه که به آنها امکان می دهد سود بیشتری کسب کنند.
خدمات عالی به مشتریان که باعث رشد بانک آنها می شود.
همچنین به دلیل بهره وری بالای یک بانک خرد، به اقتصاد کمک می کند تا ثبات نقدینگی داشته باشد.
و از طریق بانکداری خرد، هر مشتری فرصتی برای بهبود سبک زندگی خود با نرخ ها و اعتبارات مقرون به صرفه خواهد داشت.
این دلایل برای استفاده از بانکداری خرد نه تنها به نفع هر فرد است، بلکه اقتصاد بدون تورم را نیز به همراه خواهد داشت.

معایب بانکداری خرد چیست؟

اگرچه در بانکداری خرده فروشی مزایای زیادی وجود دارد، اما معایبی نیز دارد.
معایب بانکداری خرده فروشی عبارتند از: بانک ها ممکن است نرخ پس انداز کمتری ارائه دهند و نرخ های بهره بالاتری نسبت به اتحادیه های اعتباری دریافت کنند.
بانک ها مؤسسات سودآوری هستند و انتظار دارند از معاملات سود ببرند.
در نهایت، سطح خدمات ارائه شده توسط برخی بانک ها می تواند در برخی موارد ضعیف باشد، به این معنی که مهم است که بانک را با دقت انتخاب کنید.

تفاوت بین بانکداری خرد و بانکداری شرکتی چیست؟

تفاوت بین بانکداری خرد و بانکداری شرکتی در این است که اهداف و نوع مشتریان متفاوتی را ارائه می دهند.
بانکداری خرد بر ارائه خدمات خود به افراد متمرکز است.
این مشتریان می توانند حساب های بانکی، بیمه، سرمایه گذاری خود را باز کرده و دارایی های خود را با کمک بانک بررسی کنند.
در همین حال، در بانکداری شرکتی، به افراد مستقل پاسخ نمی دهد، بلکه بر موسسات شرکتی متمرکز است.
مشتریان بانکداری شرکتی شرکت ها و شرکت های بزرگ هستند.