خدمات فرآیند کسب و کار چیست؟
خدمات فرآیند کسب و کار چیست؟
خدمات فرآیند کسب و کار یا خدمات مرتبط با طراحی یا مدیریت مداوم یک گردش کار یا فرآیند سازمانی
است.
شامل خدماتی مانند کشف و تبدیل فرآیند، اتوماسیون فرآیندهای هوشمندو برون سپاری فرآیندهای تجاری است.
چگونه BPS در زمان عدم اطمینان بازار کمک می کند؟
زمانهای پرتلاطم فرصتهایی را برای کسبوکارها ایجاد میکند تا از رقبا پیشی بگیرند، با این حال در
زمانهای ناپایدار اقتصادی، منابع سرمایهگذاری در جریانهای درآمدی جدید اغلب در دسترس نیستند
یا هزینه سرمایه بسیار زیاد است.
با استفاده از خدمات فرآیند کسب و کار کسبوکارها میتوانند از افزایش انعطافپذیری، انعطافپذیری
و کارایی هزینه بهره ببرند، در حالی که منابع را برای سرمایهگذاری استراتژیک آزاد میکنند.
مزایا/مزایای BPS چیست؟
خدمات فرآیند کسب و کار دارای مزایای بسیاری از انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و بهینه سازی هزینه
تا دسترسی به مهارت های تخصصی در حوزه های نوظهور است. مثالها عبارتند از:
-
افزایش درآمد هر تراکنش از طریق ادغام هوش مصنوعی در سیستم های سفارش برای تجزیه و تحلیل سبد
-
بهبود تجارب مشتری و کارمند از طریق استفاده از تفکر طراحی در طراحی مجدد فرآیند، پشتیبانی
-
چند کاناله – شامل چت، تلفن، رسانه های اجتماعی، ایمیل، داده ها و فرآیندهای تقویت شده با
-
تجزیه و تحلیل برای افزایش سرعت وضوح
-
افزایش سودآوری از طریق کاهش هزینه
-
افزایش بهره وری از طریق فناوری، داده ها و طراحی مجدد فرآیند
-
زمان سریعتر برای بازاریابی خدمات جدید از طریق پشتیبانی تخصصی برای کمک به کسبوکارها
-
در آزمایش، تکرار و مقیاسبندی ایدههای جدید
-
پیشرفت به سمت اقتصاد دایره ای از طریق ساده سازی و با گنجاندن مفاهیم استفاده
-
مجدد و بازیافت در عملیات
-
دسترسی به کارشناسان ماهر و اصول عملیاتی مدرن
-
اتصال به سایر فروشندگان در یک اکوسیستم خاص و گرده افشانی متقابل نوآوری در مناطق دامنه
-
دسترسی به مهارتها در حوزههای فناوری نوظهور مانند هوش مصنوعی و
چگونه اتوماسیون BPS را بهبود می بخشد؟
در زمینه فرآیندها، اتوماسیون همراه با طراحی مجدد فرآیند و هوش مصنوعی اغلب به عنوان اتوماسیون فرآیند هوشمند شناخته می شود.
یکی از قابل توجه ترین مزایای این است که دید سرتاسری از فرآیندهای سازمانی را در سیلوها تسهیل
می کند – اتصال داده ها، بینش ها و افراد برای بهبود نتایج کسب و کار.
ارائه دهندگان برون سپاری فرآیندهای کسب و کار از اتوماسیون همراه با تجزیه و تحلیل و هوش
مصنوعی برای کاهش هزینه ها و بهبود چشمگیر سفر مشتری و کارمند استفاده می کنند.
خدمات فرآیند کسب و کار یک اصطلاح گسترده تر است که شامل برون سپاری فرآیند کسب و کار می شود.
در حالی که اغلب برای اجتناب از مفهوم “برون سپاری” – که در گذشته باعث ایجاد ترس از خریداران
عملیات می شد – استفاده می شود شامل بهینه سازی فرآیند، خدمات مدیریت شده و خدمات مشاوره ای است که با انتقال کارکنان به فروشنده همراه نیست.
ماهیت خدمات برون سپاری فرآیند کسب و کار و خدمات فرآیند کسب و کار در 10 سال گذشته تکامل یافته
است، و فروشندگان پیشرو ارزش قابل توجهی را به عنوان شرکا برای رشد سودآور و پایدار در مقابل کاهش
بی رویه هزینه به ارمغان آورده اند.
آیا یک شرکت می تواند فرآیندهای تجاری اصلی خود را برون سپاری کند؟
آره. در حالی که برون سپاری فرآیندهای کسب و کار سنتی عمدتاً از فرآیندهای پشتیبان پشتیبانی می کند،
خدمات مدرن از فرآیندهای حیاتی و غیر بحرانی پشتیبانی می کند. مثالها عبارتند از:
-
اقتصاد و حسابداری
-
عملیات بازاریابی و فروش
-
تجربه کارمند
-
مراقبت از مشتری
-
منابع انسانی (HR)
-
زنجیره تامین
خدمات فرآیند کسب و کار مدرن پشتیبانی تخصصی در زمینههای خاص صنعت ارائه میکند – مدیریت
مزایا و ادعاها یا چرخه درآمد در مراقبتهای بهداشتی، مدیریت دارایی و ثروت در بانکداری، آزمایش دارو
و توسعه یا مقررات نظارتی و انطباق با علوم زیستی، تجزیه و تحلیل خردهفروشی و مدیریت سفارش در خردهفروشی. ، و غیره.
عمق دانش صنعت، همراه با در دسترس بودن داراییهای دیجیتال و پلتفرمهایی که میتوانند
سرعت پیادهسازی را تسریع بخشند، راههای مهمی برای متمایز کردن ارائهدهندگان هستند.
مراحل BPS چیست؟
برون سپاری فرآیند کسب و کار شامل قرارداد با یک ارائه دهنده خدمات (قرارداد بر اساس زمان، مواد
یا نتیجه) برای در اختیار گرفتن عملیات و منابع برای فرآیندهای خاص است.
شرکتهایی که را در نظر میگیرند، باید یک ارائهدهنده کسبوکار را انتخاب کنند که میتواند شریکی برای
رشد باشد – شرکتی که فرآیندهای مبتنی بر فناوری، شتابدهندههای دیجیتال خاص صنعت، استعدادها
را ارائه میدهد و به خوبی برای مدرن کردن خدمات خود در طول زمان قرارداد مجهز باشد.
قراردادها معمولاً با یک ارزیابی برای درک نیازهای فرآیند و عملکرد فعلی مشتری شروع می شوند.
سپس پیشنهادی ارائه می شود که مزایای بالقوه را برای مشتری نشان می دهد.
سپس طرفین وارد مرحله قرارداد می شوند که در آن شرایط نهایی، مکان های تحویل و نتایج توافق می شود.
در مرحله بعد، یک مرحله انتقال وجود خواهد داشت که در آن فرآیندها و منابع موجود به ارائهدهنده
منتقل میشوند – این مرحله یا دنبال میشود یا همزمان با مرحله تحولی که در آن فرآیندها مدرن
میشوند انجام میشود – طراحی مجدد و سادهسازی فرآیند، اتوماسیون و تزریق هوش مصنوعی.
در نهایت، حاکمیت مداوم و بهینه سازی عملکرد فرآیند ایجاد می شود.
در برخی موارد، فرآیندهای برون سپاری شده پس از یک دوره تبدیل و عملیات توسط فروشنده به مشتری بازگردانده می شوند.
چگونه خدمات ابری فرآیند کسب و کار یک شرکت را ساده می کند؟
خدمات ابری پلتفرمی را فراهم میکنند که سطوح جدیدی از انعطافپذیری، مقیاسپذیری و اتوماسیون را امکانپذیر میسازد و بهبودهای قابلتوجهی فرآیند را تسهیل میکند.
استقبال از فناوریهای ابری، شرکتها را قادر میسازد تا عملیات را سادهتر کنند، کارایی را افزایش دهند و به طور مؤثرتری با پویاییهای بازار در حال تغییر سازگار شوند.
پلتفرمهای ابری همچنین فرصتهایی را برای تفکر سیستمی و افزایش همکاری در داخل و بین زنجیرههای ارزش ارائه میدهند.
چگونه BPS می تواند کارایی را بهبود بخشد؟
خدمات فرآیند کسبوکار (BPS) میتواند کارایی فرآیند را از طریق دسترسی به بهترین تخصص، فناوری
و منابعی که عملکرد بهتر کسبوکار را ارتقا میدهد و به شما در مقیاسپذیری کمک میکند، بهبود بخشد.
فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون میتوانند وظایف خستهکننده را حذف کنند و خطرات را کاهش دهند و در عین حال تجربه کارمندان و مشتریان را بهبود ببخشند.
از آنجایی که فرآیندها مختص صنعت هستند، ارائه دهندگان متخصص در صنعت شما، عملیات خود را برای پشتیبانی از بسیاری از مشتریان بهینه کرده اند.
عملیات تجاری مدرن چیست؟
عملیاتهای تجاری مدرن از فناوریهای پیشرفته، دادهها، استعدادها و اکوسیستمهای مشارکتی برای
هدایت نوآوری، دستیابی به کارایی عملیاتی و ارائه ارزش به طیف گستردهای از ذینفعان در چشمانداز کسبوکار به سرعت در حال تحول استفاده میکنند.
آنها بر اساس سادگی، روان بودن، خلاقیت و کارآمدی هزینه ساخته شدهاند و میتوانند با سرعت بالا تأثیر بگذارند.
از دست ندهید، به روز بمانید
تماس فوری